Samtale (Fase 2)
Eleven kan indgå i en enkel, spontan samtale om kendte emner / Eleven har viden om enkle indlednings- og afslutningsgambitter
Lytning (Fase 2)
Eleven kan forstå detaljer fra tekster inden for kendte emner / Eleven har viden om fokuseret lytning gennem støttespørgsmål
Præsentation (Fase 2)
Eleven kan kort tale om egne oplevelser, ønsker og drømme / Eleven har viden om teknikker til at variere sin præsentation
Kommunikationsstrategier (Fase 2)
Eleven kan vælge gættestrategier i forståelse af ukendt ordforråd / Eleven har viden om forskellige gættestrategier
Sprogindlæringsstrategier (Fase 2)
Eleven kan opsøge forskellige typer af sproglige input / Eleven har viden om kilder til sprogligt input
Læsning (Fase 2)
Eleven kan finde specifikke detaljer i forskellige teksttyper /Eleven har viden om scanning i forhold til læseformål
Skrivning (Fase 2)
Eleven kan skrive små fortællinger / Eleven har viden om sætningsforbindere
Sprogligt fokus (Fase 2)
Eleven kan anvende de mest grundlæggende bøjningsformer og syntaktiske strukturer / Eleven har viden om grammatiske kategoriers funktion
Sproglæringsstrategier (Fase 2)
Eleven kan med støtte anvende skriveprocessen til forbedring af egne tekster / Eleven har viden om hovedfaserne i skriveprocessen
Interkulturel kontakt (Fase 2)
Eleven kan fortælle om kulturelle forskelle og ligheder i enkle kulturmøder / Eleven har viden om udvalgte kultur- og samfundsgrupper
Tekst og medier (Fase 2)
Eleven kan sammenligne typer af fiktive tekster på engelsk / Eleven har viden om enkle genretræk ved fiktionstekster